• Beste prijs / kwaliteit garantie
  • Klanttevredenheidsscore van 99,6%
Balans strategisch partner van AZ

Zo houdt u de werkomgeving schoon tijdens de coronacrisis

Iedereen is in de greep van het coronavirus. Met z’n allen proberen we de schade en daarmee het aantal slachtoffers te beperken. Dit doen we met name door gepaste afstand tot anderen te houden, beperkt sociaal contact en goede hygiëne. Veel mensen werken verplicht thuis door het virus, maar er zijn ook instanties en bedrijven die open blijven, omdat ze essentieel zijn. Juist voor die organisaties is het belangrijk om extra te letten op de hygiëne en de werkomgeving extreem schoon te houden. Voor wie geldt dit en hoe pakt u dit het beste aan?

Welke instanties en bedrijven blijven open tijdens de coronacrisis?

Er zijn verschillende instanties en bedrijven die open blijven, omdat ze voorzien in onze eerste levensbehoeften en toegang tot deze bedrijven en instanties als essentieel wordt gezien voor de samenleving. Waar vrijwel alle reguliere kantoren dus dichtgaan en medewerkers vanuit huis aan de slag gaan, blijven bijvoorbeeld diverse winkels open. U kunt hierbij denken aan drogisterijen, apotheken, kappers en supermarkten. Ook kinderdagverblijven blijven deels open, zij bieden opvang aan kinderen van ouders met een vitaal beroep. Ook ziekenhuizen blijven uiteraard geopend, het openbaar vervoer blijft rijden en sommige restaurants blijven geopend voor afhaal of bezorging. Ook de bouwsector blijft bijvoorbeeld aan het werk, maar met gepaste maatregelen.

Hygiëne op de werkvloer tijdens de coronacrisis

Voor de bedrijven en instanties die geopend blijven tijdens de coronacrisis, is het opvolgen van de maatregelen essentieel. Hierbij kan gedacht worden aan minstens anderhalve meter afstand houden van anderen, zo vaak mogelijk uw handen wassen, het gebruik van papieren zakdoekjes en niezen en hoesten in de elleboog. Maar naast deze maatregelen, is het tevens belangrijk dat de werkomgeving schoon wordt gehouden. Dit betekent dat werkplekken regelmatig moeten worden schoongemaakt, vaker dan normaal. Er dient extra aandacht besteed te worden aan werkoppervlakken die vaak worden gebruikt en bijvoorbeeld toetsenborden, muizen en telefoons. Ook balies, pinapparaten, lichtknopjes, deurknoppen, liftknopjes, trapleuningen, kranen, zeephouders, gootstenen en toiletten dienen vaker schoongemaakt te worden. Uiteraard dient de schoonmaak gedaan te worden met desinfecterend schoonmaakmiddel. Alleen zo kunnen we de verspreiding van het virus zoveel mogelijk beperken.

Een schoonmaakbedrijf inhuren voor de schoonmaak

Uiteraard is het belangrijk dat u zelf op de hygiëne op de werkvloer let. Enkel wanneer iedereen goed oplet en de maatregelen in acht neemt, slaan we ons hier samen doorheen. Maar wij begrijpen ook dat de focus niet constant kan liggen op de schoonmaak van de werkomgeving. Of u nu werkzaam bent in het ziekenhuis, een kinderdagverblijf, een hotel, een winkel, het openbaar vervoer, de horeca of de bouw: u heeft in deze tijden genoeg zorgen aan uw hoofd. Daarom neemt Balans Schoonmaak graag een deel van de zorgen over de hygiëne voor u uit handen. Onder andere voor de schoonmaak van instellingen in de medische zorg, kinderdagverblijven, horeca, industriële sector, winkels, hotels of treinen, kunt u bij ons terecht. Juist in deze moeilijke tijd helpen onze specialisten u graag verder! U kunt een vrijblijvende offerte aanvragen en ontvangt dan binnen 24 uur een reactie van ons.

Samen houden we uw werkomgeving schoon!